Έρευνα Bari Focus: Η αυξημένη χρήση του Internet προκαλεί μελαγχολία - Σύλλογος Μέριμνας Εργαζομένων Λιμενικού Σώματος

Σύλλογος Μέριμνας Εργαζομένων Λιμενικού Σώματος

Πολιτιστικός Σύλλογος Μέριμνας Εργαζομένων Λιμενικού Σώματος Αρ.Μητρώου 5253/19

Τρίτη, 9 Φεβρουαρίου 2021

Έρευνα Bari Focus: Η αυξημένη χρήση του Internet προκαλεί μελαγχολία


 Δραματικά αυξήθηκε η χρήση του διαδικτύου από τους νέους κατά τη διάρκεια του lockdown, με αποτέλεσμα να επιδεινώνονται τα συναισθήματα μοναξιάς και κατάθλιψης.


Αυτό αποκαλύπτει έρευνα της Focus Bari, η οποία παρουσιάστηκε στην εκδήλωση «Μένουμε Online με Ασφάλεια» που διοργανώθηκε από το «Χαμόγελο του Παιδιού» και το Ευρωπαϊκό Εθελοντικό Μαθητικό Δίκτυο YouSmile με αφορμή την σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο.


Το 42% των ερωτηθέντων βλέπει φωτογραφίες πριν την πανδημία και μελαγχολεί, γιατί του λείπει η κοινωνική επαφή και η φυσική διάδραση με τους φίλους του, το 34% δηλώνει πως κάποιες αναρτήσεις το επηρεάζουν αρνητικά και αισθάνονται έως και κατάθλιψη, ενώ ένα 31% αναφέρει πως νοιώθει περισσότερη μοναξιά από πριν.


Το 70% των κατοίκων της Ελλάδας αφιερώνει περισσότερο χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μετά την έναρξη του lockdown, ενώ πλέον 9 στους 10 χρησιμοποιούν το internet καθημερινά. Η ηλικιακή ομάδα 65-74 σημείωσε αύξηση της χρήσης internet κατά 20% τον καιρό της πανδημίας, ανέφερε το στέλεχος της Focus Bari, Ξένια Κούρτογλου. Η ηλικία των χρηστών έχει πέσει, με το 85% των παιδιών από 5 έως 12 χρονών να χρησιμοποιούν το internet. Η μεγάλη αύξηση εντοπίζεται στις ηλικίες 5-6 (+10%) και 7-9 (+8%), γεγονός που οφείλεται εν πολλοίς και στην τηλεκπαίδευση.


Στις ηλικίες 16-24 η χρήση του διαδικτύου είναι καθολική (100%), με μέσο όρο 6 ώρες την ημέρα. Τα κορίτσια χρησιμοποιούν περισσότερο όλα τα social media (σύνολο 145 λεπτά την ημέρα, έναντι 110 λεπτών των αγοριών), με εξαίρεση το twitter, όπου τα αγόρια προηγούνται.


Στην ίδια ηλικιακή ομάδα, 3 στους 4 δηλώνουν πως τα social media προσφέρουν συντροφιά, ενημέρωση και ψυχαγωγία, αλλά επίσης 3 στους 4 περιγράφουν ότι παρασύρονται και χάνουν χρόνο, το 70% εκτιμά πως τους αποτρέπει από άλλες δραστηριότητες, ενώ ένα 43% προσπαθεί κάθε πρωί να μην παρασυρθεί και δεν τα καταφέρνει, γιατί «τα social media είναι εθιστικά», όπως επισήμανε η κ. Κούρτογλου.

Πηγή